(Polski) E-bike – demontaż i remont silnika 36V 250W

Sorry, this entry is only available in Polski.

5.00 avg. rating (99% score) - 9 votes

7 Comments

  1. Znalezienie takiego silnika używanego za mniej niz 400 zł zdaje się nie możliwe obecnie :(

  2. Na olx można znaleźć już od 150 zł za sprawny, wpisz silnik w kategorii rowery=)

  3. Jak miałeś problem z rozebraniem silnika to trzeba było napisać na forum.arbiter.pl tam chłopaki by moment rozkminili :-)

  4. Mógłby mi Pan wytłumaczyć po co ta przekładnia planetarna (?) skoro obraca się zewnętrzną część silnika z magnesami. Ona obraca koło roweru i dobrze, więc co ta przekładnia napędza skoro stojan z uzwojeniami jest nieruchomy?

    • Wirnik w silnikach przekładniowych nie jest połączony mechanicznie z korpusem silnika (czyli z kołem), jego wyjście trafia na przekładnię, i dopiero ta przekazuje napęd na korpus. Przekładnia jest po to aby przełożyć wysokie obroty o małym momencie na niższe, o wyższym momencie. Dzięki temu silnik jest mniejszy i lżejszy, a jako że ma wyższe obroty, to i sprawność będzie nieco wyższa. W silniku bezprzekładniowym korpus jest wirnikiem i to bezpośrednio na nim są magnesy (tak jak w silnikach modelarskich – outrunnerach). Taki silnik musi być większy (więcej uzwojeń i magnesów) aby dysponować wystarczającym momentem do napędzania roweru.

      Pozdrawiam

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Please leave these two fields as-is: