(Polski) E-bike – demontaż i remont silnika 36V 250W

Sorry, this entry is only available in Polski.

5.00 avg. rating (99% score) - 9 votes

9 Comments

  1. Znalezienie takiego silnika używanego za mniej niz 400 zł zdaje się nie możliwe obecnie :(

  2. Na olx można znaleźć już od 150 zł za sprawny, wpisz silnik w kategorii rowery=)

  3. Jak miałeś problem z rozebraniem silnika to trzeba było napisać na forum.arbiter.pl tam chłopaki by moment rozkminili :-)

  4. Mógłby mi Pan wytłumaczyć po co ta przekładnia planetarna (?) skoro obraca się zewnętrzną część silnika z magnesami. Ona obraca koło roweru i dobrze, więc co ta przekładnia napędza skoro stojan z uzwojeniami jest nieruchomy?

    • Wirnik w silnikach przekładniowych nie jest połączony mechanicznie z korpusem silnika (czyli z kołem), jego wyjście trafia na przekładnię, i dopiero ta przekazuje napęd na korpus. Przekładnia jest po to aby przełożyć wysokie obroty o małym momencie na niższe, o wyższym momencie. Dzięki temu silnik jest mniejszy i lżejszy, a jako że ma wyższe obroty, to i sprawność będzie nieco wyższa. W silniku bezprzekładniowym korpus jest wirnikiem i to bezpośrednio na nim są magnesy (tak jak w silnikach modelarskich – outrunnerach). Taki silnik musi być większy (więcej uzwojeń i magnesów) aby dysponować wystarczającym momentem do napędzania roweru.

      Pozdrawiam

  5. Witaj, czy pamiętasz w którą stronę odkręca się dekiel silnika ?
    Czego użyłeś do jego odkręcenia ?
    Czy nie było to klejone ? Czy wymieniałeś nylonowe tryby przekładni planetarnej lub choćby lozyska ?

  6. Też mam podobny silnik lecz dostep do niego jest odrobine łatwiejszy, i tak jak u ciebie dostala mi sie woda do niego. Silnik dzialal normalnie do czasu gdy przestał reagować na pedałowanie jedynie z manetki ruszal ale nie zawsze zatrybial podczas jazdy cos w nim przeskakiwało i tyrkotalo. Rozkrecilem go i wymienilem czujniki halla na nowe ale to nic nie dało. Po głębszym rozkreceniu gdzie najgorszy etap to było odkrecenie trzech klejonych srub trzymajacych zębatke na wale po dostaniu sie do przekładni łożyska były w opłakanym stanie aktualnie muszę podliczyć czy opłaci się to naprawiać mam okazję za 300zł kupić taki sam silnik tylko martwi mnie fakt że ten silnik co mam nie reaguje na pedałowanie boję się że coś mogło paść w sterowniku.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Please leave these two fields as-is: