(Polski) Ebike – Budowa baterii do roweru elektrycznego cz1

Sorry, this entry is only available in Polski.

5.00 avg. rating (99% score) - 14 votes

12 Comments

  1. świetny cykl, czekam na więcej :)

  2. Dzieki za tę serie. Szacunek za prace jaką wykonujesz.

  3. Dzięki, po prostu chciałem dobrze wykorzystać część urlopu i nadrobić zaległości, kolejne takie wpisy pewnie dopiero po nowym roku :)

  4. skąd wziąłeś tak dużo tych ogniw li-po ? :D jeśli chodzi o 18650 to ja zbieram z serwisu laptopów ale lipo ?

  5. Stosowanie BMS’a jest wygodne ale czy nie skraca on żywotności baterii skoro przy ładowaniu/balanowaniu często rozładowuje “nadnapieciowe” ogniwa po kilka razy? Moze lepiej jest ładować z uzyciem prostego układu typu “bypass” ?(nadmiar napiecia wytracane na tranzystorze, rezystorze)

    • Nie rozumiem pytania. Ale że jak rozładowuje “po kilka razy”? Rozładowuje raz na jeden cykl ładowania, tyle ile musi.

      BMS właśnie tak robi, wytraca nadmiar na rezystorze. W tej materii działa tak samo jak balanser w ładowarce modelarskiej, czy jakikolwiek inny balanser DIY.

  6. Cześć, super artykuł, dziękuję za poświęcony czas! Jedna mała literówka: akapit Zakup ogniw – Budowa pakietu li-ion z ogniw 18650 cz.1 – drugi link powinien być nazwany cz.2 :)

  7. Baterie li-po to tak naprawde baterie li-ion w plastikowej koszulce. Prawdziwe li-po nigdy nie wyszly z laboratorium.

  8. To ciekawe, ja mam rower tylko bateria uszkodzona i chciałby, zbuspdowac, schemat Oki łatwy, gorżej BMS… Mój rower Ebike 250 watt 36 volt 10 Ah, jeśli zbuduje akku 48 volt 10Ah to czy silnik sie nie spali? Interesujące, bezpieczniej myśle Zbudować 36 vol 10Ah te baterie.

Leave a Reply to Piotr Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Please leave these two fields as-is: