(Polski) Ebike – budowa baterii do roweru elektrycznego cz2

Sorry, this entry is only available in Polski.

5.00 avg. rating (98% score) - 4 votes

2 Comments

  1. Ponieważ napisał Pan, że używał pakietu 12s i ładował go ładowarką modelarską, mam malutkie pytanko. Czy możnaby z kolei pakiet 13s podzielić na trzy pakiety 6s+6s+1s połączyć je szeregowo do pracy w rowerze, po czym do balansowania mała ładowarką modelarską imax B6 rozłączać je i kolejno balansować, kiedy będą tego wymagały, a ładować je normalne jakąś zwykłą ładowarką 48v do rowerów elektrycznych połączone na powrót szeregowo? Różnica cenowa między ładowarką 6s i 10s jest spora i do okazyjnego zbalansowania nie wydaje mi się sensowna w zakupie. A przy okazji: w końcu przeszedł Pan na 13s – czy odczuł Pan zasadniczą różnicę? Bo może zamiast 13s zastosować 12s i wtedy byłoby łatwiej? Na prędkości nie zależy mi tak bardzo. Pozdrawiam

    • Nie wydaje mi się aby była jakakolwiek różnica pomiędzy 12S a 13S. Zrobiłem pakiet 13S bo taki BMS jest dużo tańszy i łatwiej dostępny, i tylko tym się tutaj kierowałem. Po prostu zaoszczędziłem kilka $ kupując BMS 13S zamiast 12S, i za te pieniądze dokupiłem 4 ogniwa na dodatkową celę do pakietu.

      Takiego pakietu w ogóle nie trzeba rozłączać do balansowania ładowarką modelarską. Wystarczy zrobić sobie odczepy i balansować kolejne sekcje bez rozłączania reszty. Albo zrobić 12S rozłączane na 6S + 6S i ładować to równolegle od razu z balansowaniem, wtedy ładowarka rowerowa nie będzie potrzebna – po co używać dwóch ładowarek?

      Albo czy nie lepiej zamontować BMS i zapomnieć o balansowaniu? Dochodzą dodatkowe koszta, ale to na prawdę wygodna sprawa :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Please leave these two fields as-is: